Posten og Informasjonen samles i nytt servicepunkt

Har du bestilt klær på nettet, kan du nå prøve dem i eget prøverom når du henter pakken din hos Oasens nye servicesenter.

Her vil det være bemannet kundeservice i hele senterets åpningstid.

Informasjonsskranken på Oasen har de siste ukene vært under oppussing, og tirsdag 1. juni gjenåpner den som et flott og utvidet servicesenter. Thon har blant annet utarbeidet en ny Post i butikk-løsning med eget prøverom, noe som gjør pakkehenting mer sømløst enn noen gang. Postboksene og de vanlige posttjenestene flyttes nå fra Meny, og blir en del av det nye servicesenteret.

Post i butikk – med eget prøverom

– Vi ønsker å tilrettelegge for en enklest mulig handel for kundene, og i det nye servicesenteret vårt åpner vi nå Haugalandets første Post i butikk med eget prøverom. Det vil gi deg mulighet til å sjekke om klærne du handlet på nettet passer eller faller i smak før du tar dem med deg hjem. Og skulle du ønske å returnere varen, sparer du deg da for en ekstra tur, sier senterleder på Oasen, Dag Einar Solberg.

Gode alternativer vil det uansett være rikelig av i de mange klesbutikkene rundt på senteret, legger han smilende til.

Solbergs erfaring er at netthandel og fysisk handel flyter stadig mer sammen.

– Vi ønsker å gjøre Oasen til et sted der det er enkelt og attraktivt å handle, uansett om det er fysisk i butikk eller via nettet. Ved at senteret selv nå overtar Post i butikk, sikrer vi at Posten forblir på Oasen, noe som er viktig for oss. Vi ser jo at kunder som er innom senteret, gjerne kombinerer ærender. Det er selvsagt noe vi ønsker å legge til rette for, sier Solberg.

Alltid hjelp å få

Senterets post-satsing muliggjør også oppbemanning av kundeservice-skranken i hele senterets åpningstid, mandag til lørdag, og ansettelse av tre nye medarbeidere. Karianne Vikse er dekoratør og service-koordinator på Oasen, og har hovedansvar for den nye fullservice-skranken.

– Det skal bli kjempeflott å kunne tilby enda bedre service til både kunder og leietakere. I tillegg post-tjenester og senter-informasjon er vi også en trygghet om noe skulle skje, og vi har førstehjelpsutstyr og hjertestarter tilgjengelig. Vi tilbyr rullestoler og barnebiler, hjelper med gavekort og oppbevaring, fungerer som hittegods og bleieservice og hjelper barn med foreldre som har gått seg vill, smiler hun.

Servicesenteret har også turistinfo hele året.

– For de tilreisende handler det om alt fra opplevelsesinfo, koronarestriksjoner og fergeavganger til hvilken sang som spilles ved Fisherman’s Memorial på Ferkingstad. Vi kan hjelpe med det meste, sier hun.